Efter succes forbundet med MinRejseplan er de erfaringer, samt den viden som MinRejseplan har indhentet blevet overført til Rejseplanen. MinRejseplan var derfor startskuddet til, at Rejseplanen er blevet udvidet og nu kan præsentere rejseforslag med brug af transportformerne bybiler, delecykler og samkørsel.
Da det succesfyldte pilotprojekt MinRejseplan nu er integreret i Rejseplanen, er det blevet besluttet, at MinRejseplan lukkes, hvilket skete d. 18. september 2020.
Rejseplanen er dermed blevet opdateret med nye fleksible rejsemuligheder, der vil gøre det lettere for brugerne at rejse fra A til B. Den konstante udvikling af Rejseplanen har nu gjort det muligt, at brugerne let kan danne sig et overblik over både kollektive og private transportformer i Rejseplanen.
Hvad var MinRejseplan?
MinRejseplan var en app, der blev udviklet i samarbejde med Nordjyllands Trafikvirksomhed som et pilotprojekt. Hensigten var at tilpasse brugernes behov og forventninger i et foranderligt marked, samt at opfylde regeringens ønske om at binde landsdelene tættere sammen.
Formålet med MinRejseplan
Formålet med MinRejseplan var at bygge oven på Rejseplanen, hvortil MinRejseplans fokus var at integrere alle kollektive og private transport- og mobilitetsformer. Det blev derfor muligt for brugere at få præsenteret rejseforslag med andre transportformer end de traditionelle bus, tog og metro, da rejseforslagene også viste taxi, samkørsel, delebil, bycykel og plustur.
MinRejseplan var dermed den første app, der kunne vise rejseforslag med en kombination af kollektive og private transportformer. Dette har været med til at optimere de rejsendes muligheder for at finde de nemmeste rejser fra A til B. Hertil er formålet om løbende at tilpasse sig de efterspørgselsmønstre og behov, der kommer fra markedet, blevet opnået.